Ana Sayfa Sağlık Bahar yorgunluğuna karşı önlem alın

Bahar yorgunluğuna karşı önlem alın

36
PAYLAŞ

Acıbadem Eskişehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili, bahar yorgunluğuna karşı beslenme önerilerinde bulundu.

Mevsim geçişlerine bağlı olarak metabolizma ve hormonlar üzerinde görülebilen değişimlerin, psikolojik ve fizyolojik farklılıklara yol açabileceğine değinen Beslenme ve Diyet Uzmanı Bilgili, “Bahar ayının gelişi kimimize dinçlik ve canlanma hissi verirken; kimimizde de halsizlik, yorgunluk, sürekli uyku hali, eklem ağrıları, anlık duygu durum değişmeleri ve odaklanamama gibi sıkıntılara sebep olabilir” dedi.
Beslenmede yapılacak bazı değişiklikler ile hem bahar yorgunluğuna teslim olunmayacağını hem de yaklaşan yaz aylarına sağlıklı bir başlangıç yapılabileceğini söyleyen Acıbadem Eskişehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili bahar yorgunluğuna karşı doğru beslenme şekillerini anlattı.
NE KAHVALTISIZ BAŞLAMAYIN
Kahvaltının önemine değinen Bilgili: “Cemal Süreya’nın da dediği gibi, ‘Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı.’ Güne mutlu ve daha enerjik başlamanın en iyi adımı elbette kahvaltı öğünüdür. Tam buğday ekmeği ve beyaz peynir ile hazırlayacağınız bir sandviç en pratik tercihtir. Bunu mevsim yeşillikleriyle de desteklerseniz zaten güne dinamik başlarsınız” dedi.
SU, SAĞLIKLI BEDENİN VE KAN DOLAŞIMININ TEMELİ
Su tüketiminin de sağlıklı beslenmede önemli olduğunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili, şöyle konuştu:
“Çoğu zaman hatırlamadığımız, tam içme ihtiyacı hissettiğimizde ikram edilen bir bardak çayla geçiştirdiğimiz su, aslında sağlıklı bedenin, sağlıklı kan dolaşımının temelidir. Su tüketiminizin az miktarda olması da kabızlık ve vücutta sıvı yetersizliğine neden olur. Havalar ısındıkça vücutta sıvı kaybı artar ve buna bağlı olarak cilt kuruluğu ortaya çıkabilir. Sıvı az alındığında halsizlik ve bulantı gibi komplikasyonlar daha sık rastlanabilir. Bu nedenle bahar aylarında günde en az 2 litre su içmeniz gereklidir.”
SU İÇMEYENLERE
ÖZEL TARİF
Acıbadem Eskişehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Şeyda Sıla Bilgili su içemiyorum diyenlere özel güne ferahlık katan aromalı su tarifini paylaştı: Malzemeler; 4 limon suyu, 5 yemek kaşığı bal, 1 küçük boy ceviz büyüklüğünde taze zencefil, 1 litre su. Limon kabuklarını rendeledikten sonra, limonların suyunu sıkın, bal ve zencefille robottan geçirin. Bu karışımı 10 dakika buzdolabında bekletin, daha sonra 1 litre suyla yeniden robottan geçirin ve süzün. Taze nane yapraklarıyla servis edebilirsiniz.”

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam