Ana Sayfa Yazarlar Alo Fetva’dan dört dilde hizmet

Alo Fetva’dan dört dilde hizmet

45
PAYLAŞ

Ankara İl Müftüsü Prof. Dr. Mefail Hızlı Alo 190 hakkında bilgi verdi. Ankara İl Müftülüğü bünyesinde kurulan ” Dini Soruları Cevaplama Merkezi” 200 personel ile vatandaşların tüm sorularını anında yanıtlıyor.

Alo 190 ‘’Dini Soruları Cevaplandırma Merkezi’’ soruları ‘’İnteraktif’’ olarak yanıtlıyor…
Ankara İl Müftüsü Prof. Dr. Mefail Hızlı Alo 190 Hakkında Bilgi Verdi.
Ankara İl Müftüsü Prof. Dr. Mefail HIZLI ile ramazan ayı yaklaşırken yaptığımız röportajla müftülük çalışmaları ve hedefleri hakkında bilgi aldık. Ankara İl Müftülüğü bünyesinde kurulan ‘’ Dini Soruları Cevaplandırma Merkezi ‘’ kamuoyunda ‘’Alo Fetva ‘’ olarak bilinen merkezin 200 personel ile vatandaşların sorularını yanıtladığını öğrendik..
Ayda yaklaşık 2 bine yakın soru yanıtlanan merkezde 4 bayan ve 4 erkekten oluşan vaizler her an telefon başında Ankaralıların dini sorularını yanıtlamaya hazır bekliyorlar. Müftü Hızlı ise odasındaki ekrandan tüm çalışmaları izliyor.

SÖ: Sayın hocam müftülüğünüze bağlı cami, kuran kursu ve görevli personelin çalışmaları hakkında neler söyleyeceksiniz. ?

MH: Ankara’da toplam 3 bin camimiz var. Bu camilerde hizmet veren 720 Müezzin arkadaşımız mevcut. Ayrıca müftülüğümüzce yürütülen 760 kuran kursu var. Bu kurslarda görev yapan bin 650 kuran kursu öğreticisi ve 2 bin 840 imam hatiplimiz var. Toplam personel sayımız yaklaşık olarak 5 bin 600 civarındadır.

SÖ: Alo Fetva yani Alo 190 ‘’Dini soruları Cevaplandırma Merkezi ‘’ nasıl çalışıyor?

MH: Müftülüğümüzce kurulan ‘’Dini Soruları Cevaplandırma Merkezi’’ yani ‘’ Alo 190’’ son teknolojinin de yardımı ile emsalsiz bir projedir. Biz bu konuya çok önem veriyoruz. Projenin başında akademisyen bir arkadaşımızı görevlendirdik. Merkezde 4 bayan ve 4 erkek vaiz görevli ayda yaklaşık 2 bin soruyu yanıtlıyor.

SÖ: Gerçekten bir rekor değil mi?

MH: Evet, arkadaşlarımız özveri ile dönüşümlü olarak haftada bir nöbet almaktadır. Ayrıca ilçe müftülüklerindeki vaiz arkadaşlardan da yardım alıyoruz.
Kendilerine verdiğimiz şifreler vasıtası ile sisteme girip müftülüğe gelmeden soruları yanıtlıyorlar. Merkezi kurarken bu işte görev alacak arkadaşlara da iç eğitim verdik. Sorulması muhtemel soruları belirledikten sonra eşi benzeri olmayan bir yazılım aracılığı ile projeyi hayata geçirdik.
Merkezi arayan her vatandaşa telefonlarımız meşgul dahi olsa sonrasında dönüş yapıyoruz. Bu projede, koordinatör olarak görev yapan arkadaşımız dışında 120 vaiz görev yapmaktadır. Aynı anda 40 kişi ile görüşme yapılan merkezde ramazan ayına mahsus olarak sorularda büyük bir artış yaşanıyor. Sorular ‘’interaktif‘’ olarak yanıtlanıyor.
Yıllık 25 bin sorunun sorulduğu merkezde 4 dilde hizmet verilmektedir.

SÖ: Hocam 4 dilde hizmet veriyoruz derken, hangi lisanlar var?

MH: Evet 4 dilde gelen soruları da uzman arkadaşlarımız ayni dilde yanıtlıyorlar. Bunlar Türkçe, İngilizce, Almanca ve Kürtçedir. Başka dillere lüzum olursa daha sonra onu da değerlendiririz. Bunun için alt yapımız var. Sadece hizmet içi eğitim ve lisan kursları ile çözümlenebilir.
Merkezimizde görevli vaiz arkadaşlarımız arasında lisan bilen arkadaşlarımız çoğunluktadır. Ayrıca merkezi 24 saat hizmet verir hale de getirmeyi hedefliyoruz.
Bu konuda hizmet aldığımız yazılım şirketine de çok önemli görev düşmektedir. Hedef kitleyi ve sorularını iyi anlayıp onlara aktarmak çok önemli.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam