Ana Sayfa Sağlık Akneyi önlemek için ay çekirdeği

Akneyi önlemek için ay çekirdeği

237
PAYLAŞ

Sonbahar ve kış aylarında cilt sağlığını korumak için bakım uygulamaları kadar beslenme düzenine de dikkat etmek gerekiyor. Mevsim meyve ve sebzeleri ile doğadan gelen sağlık cildi pürüzsüz ve ışıltılı bir görünüme kavuşturabiliyor. Memorial Wellness Beslenme Danışmanı Dr. Dyt. Yonca Sevim, beslenme ve cilt sağlığı ilişkisi hakkında bilgi vererek önerilerde bulundu.
Soğuk havalarda
cildinize ışıltı veren gıdalar
Doğal ve sağlıklı gıdaların sağlığa sayısız katkısı bulunmaktadır. Fitokimyasallar, polifenoller, antioksidan ve antiinflamatuar öğeler, çeşitli metabolizmaları etkileyerek cilt sağlığınızı olumlu yönde etkiler. Elde edilebilir sonuçların gözlenmesi için belirli dozda bileşene ve kullanım süresine ihtiyaç vardır. Kış aylarında daha parlak ve ışıltılı bir cilt için sofralarda bulundurulması gereken gıdalar şu şekilde sıralanabilir:
Çiğ pancar suyu duru bir cilt görünümü sağlar
Pancarın toksin atıcı ve dolaşımı düzenleyici etkisi vardır. Kanın oksijen taşıma kapasitesini artırdığı için cilde ışıltı ve canlılık verir. 400 ml çiğ pancar suyu, cildin 12 saat boyunca daha pürüzsüz ve güzel gözükmesini sağlayabilir. Suyunu içemeyenler için diri haşlanmış pancar salatalara eklenebilir veya rendelenip yoğurt ile birlikte tüketilebilir.
Cildinizi korumak için portakalın kabuğunu da değerlendirin
Portakal kabuğundan elde edilen yağların UV koruyucu özelliği vardır. Portakal kabuğu tüketen kişilerde %33 oranda daha az skuamoz hücreli cilt kanseri gözlenmiştir. Aynı etki meyveyi yiyenlerde veya suyunu içenlerde de ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda portakal, limon veya turunçgiller, C vitaminini yüksek oranda içerir. C vitamini antioksidan özellikleri yanında kollajen üretimini destekleyerek cilt sağlığını birçok yönden destekler. Her gün en az bir adet limon, portakal, turunç gibi limonoid grubu meyve tüketilmelidir. Meyveler çok iyi yıkanıp, kabuklarının da bir kısmı yenmeye çalışılmalıdır.
Kırmızı et cilt kırışıklıklarını önlüyor
Doğal ortamda beslenmiş besi hayvanlarının etlerinin Omega 3 ve omega 6 oranı daha yüksektir. Yağ oranı daha dengeli olan bu etler, aynı zamanda yüksek kalitede protein içerirler. Bu protein ise kolajen ve elastin üretiminde kullanılarak cildin daha gergin ve daha az kırışık olmasını sağlar. Haftada 3 gün, günlük bir el büyüklüğünde yağsız dana eti, kızartma işlemi uygulanmadan, sebzelerle birlikte pişirilebilir. Fırında, tencerede, yağsız tava veya doğru ızgara yöntemi uygulanabilir.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam