Helikopter kazasında 13 askerimizi şehit verdik. Yüreğimiz bir kez daha yandı.

Şehitlerimize Allah’tan rahmet diliyorum. Mekanları cennet olsun. Nurlar içinde yatsınlar…

Kazayı inceleyecek ekip, eminim şu sorulara da yanıt bulur:

1)Düşen Fransız-Alman ortak yapımı AS532 Cougar helikopter 21 yaşındaymış. Terör bölgesinde görev alan bir helikopter için bu yaş fazla değil mi?

2)Şimdiye kadar bu model helikopterler iki kaza daha yapmış. Özellikle 29 Nisan 2003’te Isparta’nın Eğirdir ilçesinde karıştığı kaza, tıpkı bu son kazada olduğu gibi yüksek gerilim hattına çarpma sonucu meydana gelmiş. Acaba bu model helikopterlerin teknik aygıtlarının yüksek gerilim hatlarını algılayamama gibi bir sorunları mı var?

3)Cougar helikopterlerin, komuta sistemlerinin uzaktan bloke edilebildiği iddiası doğru mu? Yaşanan son kazada böyle bir olasılık söz konusu mu?

4)ABD’nin PKK-PYD terör örgütüne verdiği modern silahlar ve askeri cihazlarla bu kaza arasında bir bağlantı kurulabilir mi?

5)Terörün yoğun biçimde yaşandığı bir bölgede, bir tümgeneral, iki albay, bir yarbay, bir binbaşı, üç yüzbaşı, bir üsteğmen, iki başçavuş, bir uzman çavuşun aynı helikopterde bir arada yolculuk yapması genel askerlik kurallarına uygun mu?

6)Helikopterde pilot başta olmak üzere mürettebatın elinde bölgedeki yüksek gerilim hatlarını gösteren bir harita yok muydu?

7)Kazanın 20.53’te, yani havanın karardığı bir sırada meydana geldiği anlaşılıyor. Kalkış, neden daha erken bir saatte yapılmadı?

PAYLAŞ
Önceki İçerikUyanma Zamanı!
Sonraki İçerikDış olmadı iç yalıtım verelim
Nuri Kayış
Gazeteciliğe 1977 Son Havadis gazetesinde başladı, Hür Anadolu, Başkent, Ulus, Günaydın ve Sabah gazetelerinde çalıştı. RTUK Başkanlığı yapan yazarımızın 14 adet yayınlanmış kitabı bulunmaktadır.