Ana Sayfa Yaşam Acil aramaların % 86’sı gereksiz çıktı

Acil aramaların % 86’sı gereksiz çıktı

35
PAYLAŞ

 Çankırı’da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yıl içerisinde yapılan aramaların yüzde 86’sının “gereksiz çağrı” olduğu bildirildi.
Çankırı Valiliği tarafından yapılan yazılı açıklamada, 2015 yılı 1 Ocak ile 29 Kasım tarihleri arasında 112 Acil Çağrı Merkezi’nin 130 bin 958 kez arandığı belirtildi.
Açıklamada 1-5 Aralık’ın “112 Haftası” olduğu belirtilerek bu acil çağrı numarasının 24 saat her türlü hattan aranabildiği ifade edildi.
Açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Çankırı’da112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2015 yılı içerisinde gelen toplam çağrı sayısı 130 bin 958 olup, bu çağrıların  yüzde 14’ü vaka olarak değerlendirilmiş, yüzde 86’sı ise gereksiz aramalardır. Halkımıza hizmet vermek için çalışan 112 Acil Sağlık Hizmetleri personeli bilinçsiz ve art niyetli kişilerin amaç dışı aramaları nedeniyle görevini yerine getirmekte sıkıntı yaşamaktadır. 112 çalışanlarının en önemli sorunlarının başında asılsız ihbar, adres yetersizliği ve trafikte ambulansa yol verilmemesi gelmektedir.”
Halkı bilgilendirme amacıyla çeşitli çalışmalar yapılacağı kaydedilen açıklamada, vatandaşların bu konuda duyarlı olması gerektiği vurgulandı

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam