7 kıtadan 830 öğretmen ‘Yabancı Diller Hizmet Öncesi Eğitimi’nde buluştu

0
858

EĞİTİM hayatına 1994 yılında başlayan Bahçeşehir Kolejiailesine bu sene yeni katılan 830 yabancı dil öğretmeni ‘Yabancı Diller Hizmet Öncesi Eğitimi’ için Bahçeşehir Koleji Halkalı Kampüsü’nde bir araya geldi.

3 gün, 21 oturumda gerçekleşecek eğitimde farklılıklaştırılmış eğitim, ölçme ve değerlendirme, sınıf hâkimiyetigibi konular yer alıyor. Chris Reynolds, Paul Seligson gibi dünyaca ünlü eğitmenlerin katıldığı eğitimde öğretmenler daha sonra İngilizce, Almanca, Fransızca veya İspanyolca olmak üzere kendi branşlarında eğitim alacaklar. Açılış öncesi DHA’ya konuşan Bahçeşehir Koleji Yabancı Dillerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İpek Bulduk Cooley, eğitim hakkında şu bilgileri verdi: “Bahçeşehir Kolejleri 1994 yılından beri çok güçlü bir eğitim kurumu. Son 5 yıldır geleneksel hale gelen ‘Yabancı Diller Hizmet Öncesi Eğitimi’ düzenliyoruz. Her Ağustos ayında kurumumuza yeni başlayan İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca öğretmenlerimizi bir araya getiriyoruz. Bu sene sadece yeni başlayan öğretmenlerimizin sayısı 830. Biz Bahçeşehir Koleji olarak öğretmenlerimize yatırım yapıyoruz. Çünkü öğretmen yeşerirse ülke yeşerir. Bunun bilincindeyiz ve dünyada bu işi kim en iyi yapıyorsa, son metodolojilerle, son stratejilerle, en iyi öğretmen eğitmenlerini öğretmenlerimizle buluşturuyoruz. Öğretmenlerimiz 3 gün boyunca 21 oturumda içerisinde farklılaştırılmış eğitim, farklılaştırılmış ölçme ve değerlendirme olan 4 dilde gerçekleşecek birbirinden farklı eğitimler alacaklar. Sonrasında öğretmenlerimiz kendi bölümlerine ayrılarak, lisanına göre İngilizce, Almanca, Fransızca, İspanyolca dillerinde farklılaştırılmış eğitim, ölçme ve değerlendirme ve sınıf hâkimiyeti üzerine dersler alacaklar.

 

Türkiye genelinde bulunan tüm kampüslerimizde, Van’dan İzmir’e, Trabzon’dan Antalya’ya tek bir eğitim programı uyguluyoruz. Bu standardı öğretmenlerimizin desteğiyle sağlıyoruz. Bu nedenle böyle eğitimlerde bir araya gelmemiz çok kıymetli. Hem birbirimizin gücünden güç alabilmemiz için, hem dünyayı takip edip yeni teknikleri, yeni metotları öğrencilerimize en iyi şekilde sunabilmemiz için.”

 

ÖĞRETMENİN ÖĞRENCİLERİN FARKLILIKLARINDAN BİR AHENK YARATMASINI BEKLİYORUZ

 

İpek Bulduk Cooley, konuşmasını şöyle sürdürdü:

 

“Öğretmen yeşerirse öğrenci de yeşerir. Öğretmenin elini ne kadar zenginleştirirseniz, ne kadar donanımlı hale getirirseniz öğretmen sınıfın içerisinde o derece kendinden emin olur. Çünkü biz öğrencilerimizi hiçbir şekilde kategorize etmiyoruz. Bunun uzun vadede yabancı dil adına çok ciddi zararları var. Biz aynı çatının altında olduğumuz gibi farklı becerileri bir araya toplayıp ama öğretmenin de öğrencilerimizin farklılıklarından bir ahenk yaratmasını bekliyoruz. Bu da çok zor bir şey. Sınıfın içerisinde seviyeleri, bakış açıları çok farklı olan, hepsinin ihtiyacının parmak izi kadar eşsiz olan öğrencilerimiziçin öğretmene de farklı bakarsak, öğretmenimizin ihtiyacını da iyi belirlersek o öğretmen de öğrencisine aynısını yapar. Bu bir zincirdir.”

 

BUGÜN BURADA 7 KITADAN EĞİTMEN VAR

 

Cooley, konuşmasını şöyle noktaladı:

 

“Bugün burada 7 kıtadan insan var. Bunlar çok değerli eğitmenler. Öğretmen eğitmenleri de aynı şekilde dünyaca tanınan çok değerli isimler. Hepsi 20, 30 küsur kitap yazmış, dünyanın her yerinde önemli eğitimler vermiş isimler. Ama sadece büyük isimler oldukları için burada değiller. Bu isimleri ihtiyaç analizlerimiz sonrasında belirledik.Bahçeşehir Koleji olarak sadece kendi okullarımız için değil bu ülke adına, yabancı dil edinimi adına çok önemli çalışmalar yapıyoruz. El birliğiyle, destekle çok daha iyi seviyelere ulaşacağız. Artık Türkiye’de ‘anlıyorum ama konuşamıyorum’ denmeyecek’’