Ana Sayfa Ekonomi 12 bin yıllık 3 bin 500 ürün Yörex’te buluşuyor

12 bin yıllık 3 bin 500 ürün Yörex’te buluşuyor

49
PAYLAŞ
ANTALYA TICARET BORSASI'NIN (ATB) BU YIL 7'NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI'NDA (YOREX), ANADOLU'DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK.(ALI CANDIR) (fOTO:ANTALYA-DHA)

Ticaret Borsası’nın (ATB) bu yıl 7’ncisini düzenlediği Yöresel Ürünler Fuarı’nda (Yörex), Anadolu’da yaklaşık 12 bin yıllık kültürel birikimin mirası olarak günümüze ulaşan yaklaşık 3 bin 500 yöresel ürün sergilenecek.

ANTALYA TICARET BORSASI'NIN (ATB) BU YIL 7'NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI'NDA (YOREX), ANADOLU'DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)
ANTALYA TICARET BORSASI’NIN (ATB) BU YIL 7’NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI’NDA (YOREX), ANADOLU’DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)
ATB’nin Yöresel Ürünler Projesi’nin bir etabı olarak ortaya çıkan Yörex, yöresel ürünlerin varlığını koruyup geliştirmek, üreticilerinin gelişmelerine yardımcı olmak ve yöresel ürünleri koruma altına alan Coğrafi İşaret (Cİ) tescilinin yaygınlaşmasını sağlamak hedefinde bu yıl 7’nci kez düzenlenecek. 26-30 tarihlerinde yedincisi düzenlenecek Yörex’te, Anadolu’nun kıyıda köşede kalmış, ekonomiye kazandırılmayı bekleyen yerel ürünleri yeniden buluşacak.

ATB Başkanı Ali Çandır, Yörex’in vatandaşlara kaliteli ve yöresinden ürünlere dokunabilme, Anadolu’nun lezzetlerini tadabilme, görebilme, hissedebilme ve memleket hasreti giderme fırsatı sunan, birçok kurum, kuruluş, firma ve bireyin destek verdiği uluslararası olma yolunda ilerleyen bir organizasyon olduğunu söyledi.
Ali Çandır, 2 bini aşkın katılımcı ile yerel kalkınmanın anahtarı yöresel ürünler panelleri gerçekleştirerek coğrafi işaretin önemine dikkat çektiklerini kaydetti.

Yörex hazırlıkları süresince 1000’e yakın toplantı yaptıklarını beliren Çandır, “Alıcı ve satıcıları buluşturarak ülkemizin eşsiz lezzetlerini dünyaya açtık. Yöresel ürün pazarını canlandırdık, yerinde istihdama, yerel ekonomiye ve yörelerin tanıtımına katkı koyduk. Antalya’da ‘Türkiye ve Diğer Akdeniz Ülkelerinde Coğrafi İşaretler ve Yerel Gıda Değer Zincirlerinin Yönetişimi’ konulu uluslararası sempozyumlar düzenledik. Atalarımızdan bize emanet, kıyıda köşede kalmış, kaybolmaya yüz tutmuş zenginliklerimizin hakkını hukukunu koruyarak ekonomiye tekrar kazandırmak için çalıştık” diye konuştu.

ANTALYA TICARET BORSASI'NIN (ATB) BU YIL 7'NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI'NDA (YOREX), ANADOLU'DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)
ANTALYA TICARET BORSASI’NIN (ATB) BU YIL 7’NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI’NDA (YOREX), ANADOLU’DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)

COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN 189’A ÇIKTI

2009 yılında 110 civarında olan coğrafi işaretli ürün sayısının bugün itibariyle 189’a ulaştığını açıklayan Çandır, Yörex sonrası (2010 yılı ve sonrasında) özellikle oda ve borsaların konuya ilgisinin arttığına işaret etti. 189 coğrafi işaretli ürünün 3’te 1’inin oda ve borsalar tarafından tescil ettirildiğini anlatan Çandır, “Hali hazırda coğrafi işaret başvuru aşamasında olan ürünlerin yüzde 99’u 2010 ve sonrasında yapılmıştır. Coğrafi İşaret tescili için başvuru süreci başlatılan ürün sayısı 253″ dedi.

BU TOPRAKLARIN GERÇEK ZENGİNLİĞİ

Son 6 yılda 500 bin kişinin Anadolu’nun zenginlikleriyle buluşturulduğunu belirten ATB Başkanı, şöyle konuştu:

“Yörex’in kısa bir sürede katılımcı sayısını 4’e, ziyaretçi sayısını 5’e katlamış olması bizi sevindiriyor. Anadolu insanının ruhunu, benliğini, becerisini ortaya koyarak var ettiği yöresel ürünler, bu toprakların gerçek zenginliğidir. Bu zenginliği ekonomiye kazandırmak ise boynumuzun borcu. Yörex, yüzlerce yöresel ürünün ekonomiye kazandırılmasına umut oldu. Yörex ile tarım ve gıda ürünlerinin yanı sıra, el sanatları, doğal ürünler, maden ürünleri ve mevzuatta belirtilen şartlar taşıyan sanayi ürünleri hem tanıtıldı hem de büyük firmalarla iş bağlantıları sağlandı.”

ANTALYA TICARET BORSASI'NIN (ATB) BU YIL 7'NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI'NDA (YOREX), ANADOLU'DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)
ANTALYA TICARET BORSASI’NIN (ATB) BU YIL 7’NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI’NDA (YOREX), ANADOLU’DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)

12 BİN YILLIK KÜLTÜREL MİRAS

Anadolu’da yaklaşık 12 bin yıllık kültürel birikimin mirası olarak günümüze kalan yaklaşık 3 bin 500 yöresel ürün bulunduğunu dile getiren Çandır, “Bu ürünler, meraklısını tedarik noktasına çekmede etkili ürünler. Bu ürünlerimiz, yerinde istihdam sağlayan, geleneksel üretim biçimleriyle yerel ekonomiyi ayakta tutan ve kültürel zenginliğimizi yaşatıp gelecek kuşaklara aktaran değerli mirasımızdır” dedi.

KADIN İSTİHDAMINDA ÖNEMLİ ROLÜ VAR

Yöresel ürünlerin, kadın istihdamını artırma ve geliştirmede de önemli rol oynadığına işaret eden Çandır, “Kültürel varlığın öncelikli aktarıcısı olan kadınların çalışma alanı olarak büyük önem taşıyan yöresel ürünler, kamu yararı üreten ekonomik faaliyetlerden biridir. Bu anlamda yöresel ürünlerle ilgili özgün çalışmaları desteklemek sosyal sorumluluk açısından da birçok kuruluşun ilgisini çekmektedir. Türk Patent Enstitüsü, BM Gıda ve Tarım Organizasyonu FAO, TOBB ve TESK bu kuruluşlardan bazıları” diye konuştu.

YÖREX’İN AMAÇLARI

ATB Başkanı Çandır, kısa bir sürede hızla yayılarak ve derinliğini artırarak gerçekleştirilen bu projeye ilişkin amaçları ise şöyle sıraladı:

“Anadolu’muzun eşsiz el emeği, göz nuru ve damak tadı ürünlerini bir araya getirmek. Kıyıda köşede kalmış olanların tanınırlığını artırmayı, coğrafi işaret ve tescil korumasıyla bu ürünlerin hakkını, hukukunu koruyarak ekonomiye kazandırmak. Yöresel ürünlerde markalaşmayı sağlamak. Yöresel ürün üreten işletmelerin ekonomik kapasitelerini geliştirmeyi, insanımıza, yerli ve yabancı misafirlerimize Anadolu’muzun yöresel hazinelerini tanıştırmayı, kendine ana amaç edinmiştir.”

ANTALYA TICARET BORSASI'NIN (ATB) BU YIL 7'NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI'NDA (YOREX), ANADOLU'DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)
ANTALYA TICARET BORSASI’NIN (ATB) BU YIL 7’NCISINI DUZENLEDIGI YORESEL URUNLER FUARI’NDA (YOREX), ANADOLU’DA YAKLASIK 12 BIN YILLIK KULTUREL BIRIKIMIN MIRASI OLARAK GUNUMUZE ULASAN YAKLASIK 3 BIN 500 YORESEL URUN SERGILENECEK. (fOTO:ANTALYA-DHA)

ANADOLU’NUN RENKLERİ

26-30 Ekim tarihlerinde Antalya EXPO Center’da düzenlenecek Yörex’te, Erzincan tulum peynirinden, Kayseri mantısına, Afyonkarahisar pastırmasından, Amasya elmasına, Aydın incirinden, Adana kebabına, Erzurum oltu taşından Sivas köftesine, Döşemealtı halısından Eskişehir lüle taşına kadar çok sayıda ürünün tanıtımı yapılacak.

Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumunuzu bekliyoruz...

Reklam